lördag 28 december 2013

Resumé 2013

Januari
Året inleddes uppe i ett väldigt vintrigt Orsa och väl hemma var det avslutning på kursen jag gått med Täppas, "Freestyle - distans och bakdel" för Frida Binette. Jag gick även på föreläsningen "den viktiga leken" med Tobias Gustavsson.
Sen bar det av upp till Jämtlandsfjällen för att lära mig köra hundspann, fy så häftigt det var! Svårt som satan att hantera släden och mina älskade huskys fick nu hård konkurrens av malamuten ;)
Kommer aldrig att glömma övernattningsturen när vi stod i bikini ute på isen i smällkalla ödefjällen och tittade på norrskenet som spelade över himlen. Med 16 malamuter snusandes intill, helt oförglömligt!



Februari
Månaden inleddes med Rally Sweden och jag fick för mig att heja på Ogier som jag minns körde så bra under 2012. En filur från Frankrike som ingen jäkel trodde på... Men han vann stort och plockade ju även hem hela VM-titeln ;)
Gick en lek-clinic för Tobias G och Täppas lärde sig att gå åttan baklänges. Månaden avslutades med sportlov uppe i Orsa.



Mars
Täppas hade skumma hudförändringar som plockas bort och jag fick beskedet att det var cancer. Veterinären ifrågasatte dock resultatet, hela proceduren gjordes om och tack och lov visade sig "cancern" vara virus...
Fick hem ett gäng balansprodukter från fit-paws som Täppas fick prova och påsklovet tillbringades på Smögen.



April
Gick till Njupeskärsfallet, eller rättare sagt pulsade dit. Hade allvarlig träningsvärk i två veckor efteråt! Annars var det nog mest jobb, jobb, jobb eftersom "högsäsongen" börjar i april.



Maj
En långhelg tillbringades på Smögen. En dag spenderades ute i Hallstavik med Helena K där vi tränade bl.a. spår, tricks och lattjade med lite agility. Sen är ju maj alltid årets bästa månad eftersom det är Formel 1 i Monaco!!!



Juni
Täppas fyllde 10 år och DogSpirit fyllde 5 år. Det firades med tårta!



Juli
Semestern startade och vi pallrade oss upp på Fulufjället innan det bar vidare mot HundCampus för en veckas nosarbete med Linn och Nässla. Sen vidare till Smögen där jag stannade alldeles för länge. Ett kort depåstopp i Täby och sen tillbaka till Orsa och Fulufjället!



Augusti
Klafsade omkring i ett träskartat Koppången, spårade en hel del och hade lilla Runa på besök. Täppas fyskollades hos hundfysioterapeut och överlag såg det bra ut! Får bara ha lite koll på gammelgubbens tår ;)



September
Går en sväng i Sälenfjällen, spårar och roar oss med geocaching. Fr.o.m. sep och fram till jul har det varit väldigt mkt jobb så det har liksom inte hunnits med så mkt lattjo...



Oktober 
Påbörjade min utbildning till friskvårdsterapeut och hundmassör. Täppas blev sjuk och var inlagd under två dygn. Tack och lov repade han sig rätt snabbt! Deltog i Skattjakt 365 och åkte iväg på en spårdag i Kungsör för Tobias G. Månaden avslutades med höstlov i Orsa.



November
Kognitionsdag hos Furface, masserade hundar för glatta livet och letade med ljus och lykta efter kläder till en frusen Täppas.



December
Jobb, jobb, jobb och en liten sväng till mässan. Julfirande i Orsa och nu är det inte långt kvar av 2013!

1 kommentar:

Hella sa...

Låter som ett bra år bortsett från Täppas sjukhus besök då men härligt att killen verkar må bra nu! :)