torsdag 12 juni 2014

Omplacering av settervalp

Just nu har jag en irländsk röd setter på valpkurs som behöver omplaceras. Det är en hanvalp som är 5 månader gammal och genomtrevlig. Normalt brukar jag inte skriva om hundar som behöver nya hem (då skulle jag kunna fylla hela bloggen med det...) men jag har liksom fastnat lite för den här lilla herren ;) Han är väldigt lättlärd och lättbelönad, han tycker det mesta är skoj. Trevlig med både hundar och människor och av det jag sett av honom så verkar han stabil i främmande miljöer.

Jag vet att han har tendens till över eller underbett (jag minns inte vilket) och beroende på hur det utvecklas kanske han inte blir en utställningshund. Men settern trivs nog bättre med uppgifter som nosarbete, apportering eller allra helst jaktträning ;)

Jag vet inte om han är från jakt eller utställningslinjer men jag gissar på det senare.

Är du seriöst intresserad och vet vad det innebär att ha en stående fågelhund? Maila mig på info@dogspirit.se så hjälper jag till att kontakta valpens ägare!

Inga kommentarer: