lördag 22 november 2014

Grande Finale!!!

Imorgon, söndag kl. 14:00 smäller det! Årets sista F1 race på en av mina absoluta favoritbanor - Yas Marina Bay i Abu Dhabi.
Det här har nog varit den snurrigaste säsongen någonsin sen jag började följa F1. Helt nya motorer och ombyggda bilar, regelförändringar mm. gjorde att nästan alla team hade enorma problem första halvan av säsongen. Det är ju bara Mercedes som lyckats få sina två bilar att fungera perfekt och det är även mellan det två förarna i Mercedes som VM-fighten står. Lewis Hamilton och Nico Rosberg...  Lewis är en av de förare jag helt enkelt inte tål men Nico hör till mina favvoförare så jag håller stenhårt på Nico!!! Nico kvalade bäst och kommer starta längst fram, Lewis står 8 m snett bakom som nr. 2. Lewis leder så pass mycket att han har råd att komma tvåa i racet, han kommer ändå vinna VM. Men i F1 kan allt hända och i kvalet såg det ut som att Lewis hade nerverna utanpå ;) Sitter och klurar på vem som skulle kunna klämma sig in framför Lewis men dessvärre finns det inte många som kan klå mercedes =( Enda hoppet står nog till Bottas, lite finskt racingblod som flög fram i kvalet, 341 km/h!

Allt pekar ju mot att Lewis vinner men i min värld finns det inte på världskartan. Nico Rosberg, nu ser du till att köra ditt livs bästa race imorgon!!!
Och sist men inte minst - keep fighting Bianchi...

Inga kommentarer: