söndag 16 november 2014

Home, sweet home!

De senaste tre veckorna har jag inte bott hemma eftersom det har lagts nytt golv i kök och hall och badrummet har totalrenoverats. Om jag känner Täppas rätt kommer han bosätta sig inne i badrummet när golvvärmen får kopplas på om några veckor =) Helgen har ägnats åt storstädning eftersom det såg ut som ett bombnedslag här hemma. Det är en hel del fixande kvar men snart är det ordning på torpet igen.

För ett tag sedan hann vi med en sista svamptur. Eftersom vi valt samma plats som ett helt jägarlag så var det bara att ta en annan mer okänd del av skogen. Hittade inte en enda trattkantarell men desto fler gulingar! Hann knappt gå 50 m från parkeringen innan Täppas fastnade med nosen i det gula guldet.


Kurserna rullar på och snart är det inte långt kvar till jul. Jag har fått så fina presenter av mina kursdeltagare, t.ex. en egenhändigt tillverkad schnauzer som är en ljussläckare. Sen har jag fått en ängel som lyser i mörkret men den finns på annan plats just nu (lite rörigt att leva nomadliv...).

Tusen tack!
Nä, om jag kanske skulle ta och städa lite till då...

Inga kommentarer: