söndag 1 november 2015

Lata dagar

Jahapp, då var man på hemmaplan igen då och semestern är i princip slut. Jag är i alla fall rejält utvilad och redo för slutspurten fram till jul! Herregud, det är ju bara 7,5 veckor kvar...

Det här höstlovet går nog till historien som det varmaste någonsin. Det är inte alls ovanligt att det kommer snö i Orsa vid den här tiden men nu är det liksom uppåt 8 plusgrader... Hallå vintern, det är dags att komma nu!!

De senaste dagarna har jag varit sådär ruskigt lat som man bara får vara när man är ledig. Läst en bra bok, låtit favvolåtarna gå på repeat, ätit choklad, eldat i spisen, utforskat häxbränningsplatser (ja jag vet, jag har lite udda intressen), följt F1 och WRC mm.

Täppas har varit rätt nöjd med att ha matte hemma hela dagarna och han har skrotat omkring i solen, sträckt ut sig i soffan och spanat på sorkar.
Han har även fått bekanta sig med den nya grannhunden. Tyvärr har hans pensionärspolare, Raja (rottis/malamute) och Molly (eng springer) fått somna in så nu bor där en ny förmåga. Ronja, en omplacering på två år som har alla tänkbara raser i sig. Schäfer, rottis, collie mm. Täppas har nu träffat henne två gånger och de ska nog fungera bra tillsammans.

Lägger in lite blandade bilder från se senaste dagarna:

Solig höstpromenad

Mys i solen

Eftermiddagspromenad

Det blir verkligen nattsvart här uppe
Älvdalen

Kom igen nu matte, lek med mig!

Sorkjakt

Trollet tittar på Formel 1 =)

Ikväll väntar F1 i Mexiko! En helt ny bana och OMG vilka läktare och vilken sjukt spännande del av banan där det är nybyggt!! Totalt 200.000 sittplatser och det är slutsålt. Mexiko hamnade genast högt upp på min önskelista. Har visserligen varit i Mexiko men jag tar gärna en tripp dit igen för att se F1 ;) Resultatmässigt har jag nog inga större förväntningar på kvällens race. Kimi fick bryta tredje träningen med motorhaveri och han fick bryta kvalet med bromsproblem =( Marcus motor verkar också leva sitt eget liv... Men ibland kan meckarna göra underverk så det är bara att hålla tummarna! Over and out.

Inga kommentarer: