lördag 31 augusti 2019

Rallyskolk och vandringssemester

Att köra rallylydnad 1,5 tim mitt på dagen i den här värmen som varit går inte med Atle så det fick bli skolk den här veckan =( Så himla tråkigt då jag kommer missa även nästa vecka och sen är det bara en gång kvar. Så kan det gå...

Igår landade vi i Orsa och nu bär det av vidare! Jag har sedan länge haft kommande vecka avsatt för vandring och efter sommarens tripp till Jotunheimen har jag försökt, och försökt styra om till Norge igen men helt enkelt tvingats inse att det inte är Atlevänligt vandringsväder där just nu. Hade i värsta fall fått smälla på vinterdäck också och då hade jag ju behövt ta av dem när jag kommer hem igen. Så det får bli Sverige...  Har bestämt att ge Funäsfjällen en tredje och sista chans. Var ju där två omgångar förra sommaren men det var för varmt för att kunna gå riktigt långa turer. Och de turer jag gick imponerade inte riktigt, det var för snälla fjäll och inte det där ilsket karga jag gillar. Men nu kommer det vara svalare så förhoppningsvis kan jag hitta lite tuffare utmaningar denna gång!




Inga kommentarer: