måndag 2 mars 2020

Sportlov

Nu har jag varit ledig en vecka och när man är lite desperat efter vinter så får man helt enkelt hitta vintern. För första gången typ någonsin så var inte ens Orsa snösäkert. Det är tragiskt!! Inte en gnutta snö... Snön började först runt Idre och inte förrän i Grövelsjön var det ordentlig vinter. Fryslorten Atle var väl inte helt imponerad av kylan. Desto mer imponerad var han av de sjukt goda kanelbullarna jag köpte hos fjällbagaren =) 




Mina vandringsområden! Tänk att kunna spänna hunden i midjebältet och skida iväg =)





 



Åkte genom Särna där det förbereddes för fullt inför Polardistans som startar nu i veckan. Blev sjukt sugen på lite hundspannsäventyr igen. Har inte kört på fyra år nu och inte ens åkt med på släden...


Har inte riktigt koll på om någon av dessa fyra ska gå Polardistans i år, men kanske Trolla, den mörka grönlänningen till vänster i bild. Hejar som vanligt på Team Ukioq (där dessa hundar finns) och såklart huskygänget från Orsa!


Åkte hem igår i snökaos, så jäkla typiskt att snön kom när jag åkte hem haha! Nu är jag utvilad och redo att tackla världskrig från bygget igen...

Inga kommentarer: