lördag 25 april 2020

Vi tränar på!

Atle är normalt en promenadmaskin men när det slår till och blir "varmt" (för 18 grader och sol klassas som hemskt i Atles värld) då blir det promenadstrejk =) Tur vi har ett kallt hav som balanserar upp det hela lite, morgon och kväll är det rätt råkallt här, har fortfarande vinterjackan framme.

Vi kämpar på med fysövningarna och har väldigt roligt åt det hela haha!

Den här är rätt lätt för oss båda, tänk er att hunden ska gå slalom medan man själv tar rätt stora steg och går ner på det här sättet i varje steg. Atle tycker att alla övningar ska göras så actionfyllda som möjligt så även om han kan fixa denna slalom utan hjälper så får jag ändå leda med godis för att bromsa honom så att rörelserna blir lugna och kontrollerade.

Den här är svårare, inte för Atle men för mig! Båda benen ska vara i luften, ett högre och ett lägre. Överkroppen bakåtlutad. Hunden kliver över det lägre benet och därmed under det övre. Sedan vänder hunden och går tillbaka samma väg och då ska föraren ha växlat ben, så att det låga nu är högt och det höga benet lågt. Och så ska det bli flyt i det hela! Måste säga att det nu går riktigt bra men satan vilken träningsvärk i magen... Och jag måste säga att jag är glad att jag har en liten hund i just denna övning ;)

Atle utnyttjar skogsgymmet
 
Liiiite för kallt i vattnet ännu!

Inga kommentarer: