måndag 8 juni 2020

Omplanering av semestern

Att jag inte kommer iväg på min 4 veckors Norgevandring har jag sedan länge tvingats inse. Har lagt undan alla böcker och kartor, "avgillat" alla Norgesidor på FB, vill inte bli påmind om det alls. Får försöka ladda om inför nästa sommar istället...
Sen började det ju även bli osäkert om man ens fick åka till svenska fjällen i sommar. Att tillbringa semestern på hemmaplan finns inte på världskartan, får liksom aldrig känslan av att vara ledig när man ändå befinner sig på "kontoret" (jobbar ju hemifrån). Jag vet inte när jag senast var hemma en ledig helg, då får vi nog gå över 10 år tillbaka i tiden. Började planera så smått för kurser hela sommaren, lika bra att jobba om jag ändå tvingas vara hemma. Men sen kom beskedet, man fååååår ju resa i sommar. Fjällen here we come!!! Svenska fjällen kan inte på långa vägar mäta sig med de Norska men det är helt klart bättre än inget alls.

Även om kurserna gått trögt i vår så har jag ändå jobbat mer än vanligt. Ställde om till privatträningar istället men det drar ju inte på långa vägar in lika mycket pengar som kurser. Så det har blivit mycket jobb för lite pengar. Men DogSpirit lever i alla fall, det kunde varit värre... Jag har inte haft en enda ledig dag sedan början av april så semester ska bli skönt!

Kan väl inte påstå att jag följt träningsplanen nu när det ändå inte blev som planerat men fjällvandringskondition har vi helt klart och jag har hittat bra ställen här ute där det går att klättra och gå i väääldigt branta partier. Så det löser sig nog =) Atle har invigt badsäsongen också!


Premiärdopp förra veckan!


Inga kommentarer: