fredag 20 november 2020

Advanced Trick Dog!

Då är Atle även godkänd på den avancerade nivån! Denna går var det bara 5 trick som skulle genomföras och av de valbara tricken valde vi:

1. Städa sina leksaker i en korg.

2. Hunden positionerad i front och gör en fotingång med god bakdelskontroll (u-svängen) och sätter sig fot.

3. Hunden positionerad i front och gör en fotingång genom att gå runt föraren och sätta sig fot (gamla fotingången).

4. Backa 1,6m.

5. Signalkontroll på att snurra till höger och vänster.

Backa fick vi träna på och jag vet inte hur man kommit fram till att det ska vara just 1,6 meter?! Men jag gissar att det är ett amerikanskt mått som översatt till meter blir 1,6. Först blev det rätt snett och det hade ju säkert varit godkänt det med så länge det var 1,6 m men ska jag någon gång framöver använda backa till något vill jag inte ha slarvat med inlärningen så fick slipa lite på att få det rakt bakåt. Spikrakt blev det =) 

Borde ju egentligen lägga upp lite av alla dessa filmer här men när jag bytte dator försvann mitt filmprogram och jag har inte orkat sätta mig in i något nytt... Om någon har tips på nåt enkelt smidigt som funkar för iPhone eller PC så hojta till!

Trött blir man och huvudkudde är livsviktigt för annars kan man inte sova.

Inga kommentarer: