måndag 1 november 2021

Höstlov!

Äntligen höstlov och i fredags landade vi i Orsa. Har sovit 12 tim/natt och börjar känna mig som människa igen. Vädret är skit så vi har mest slappat och gått långpromenader, har inga direkta planer framöver. Det hade varit kul att ta en dagstur till Dalafjällen någonstans men eftersom vädret verkar ha hakat upp sig på regn för all framtid så känns det rätt kört. Visst, man dör inte av lite regn men jag tycker jag haft tillräckligt med skitväder i fjällen så det får nog bli lite bättre väder om jag ska ge mig iväg.

Atle har haft tratt de senaste två veckorna men nu kan han äntligen slippa det! Det har varit två sår på ena frambenet som behövt läka. Såhär utanför vandringssäsong får han lite mer fria tyglar i sitt skogsröj och då går det undan vill jag lova. Skogen ser ju ut som den gör och vips har han rispat upp sår någonstans. Ingen stor grej men han är den typen som inte kan låta bli att slicka på minsta grej så därför får det bli tratt.

Prommis i grådiset

Inga kommentarer: