tisdag 19 juni 2012

Läkningskontroll

Idag har vi varit på läkningskontroll. Vetten började med att röra runt med tre bomullstops i såret så att det började blöda rätt bra. Täppas blev helt galen och sen hade den vetten bränt sina broar kan jag säga... Blev själv lite paff, hade inte tänkt mig en så "burdus" undersökning. Men enligt vetten ville hon se om det hade bildats var eller luktade illa. Blev kanske inte helt klok på hennes kommentar "Det luktar inte illa. Bara lite grann. Men det gör nog inget för det ser fint ut." Jaha... summan av kardemumman var iaf att jag ska fortsätta göra rent tills såret har läkt (upp till 14 dygn efter operationen) och ha fortsatt koll så att det inte blir sämre. Efter 14 dygn (på torsdag nästa vecka) är det fritt fram för att bita på saker igen =)
På slutet var vetten på väg att stoppa in hundgodis i käften på honom (vilket iof bara var en vänlig tanke) innan jag han stoppa... puh, ingen magsjuka ovanpå detta tack!

Det har ju varit strikt vila som gällt men nu kan vi börja gå vanliga promenader igen och dra ner på smärtlindringen. Har ingen aning om hur pass ont han har/har haft, han visar ju sällan att det gör ont (t.ex. går det jättebra att gå omkring med pinnar i hörselgången). Det enda jag märkt på honom är att han sovit mer än vanligt och att han för närvarande är ett monster vid hundmöten. Han vill inte ha någon hund nära, inte ens de han känner och brukar hälsa på. Så när detta lägger sig, då vet jag att det känns bättre i munnen ;)
Bild från förra veckan, morgongympa i gräset ;)

Inga kommentarer: