måndag 25 juni 2012

Midsommar

Har varit i Orsa över Midsommar. Så mycket hundigt har jag inte att rapportera om eftersom Täppas fått för sig att typ gå i ide, han sover rätt mycket. Såret ser fint ut men jag tycker det läker så sakta. På torsdag ska det vara fritt fram för att tugga hårda ben osv. men nä, jag skulle inte tro det va... Nu kan han visserligen inte få ben p.g.a. magen men även om han hade fixat det så finns det inte på världskartan att jag hade gett honom det på torsdag.
Några långpromenader blir det inte, han är visserligen pigg och glad när vi är ute men eftersom han verkar så trött annars så har det bara blivit korta rundor.

En sak som slog mig var att jag är helt övertygad att jag någonstans hört eller läst att kortison förlänger läkningstiden. Han käkar ju kortison för magen, visserligen ingen skyhög dos men ändå. Någon som har koll på detta??? För vetten har iaf inte sagt något...

Var på Kättbo fäbod igår och gosade med lite djur så i brist på hundiga bilder blir det lite annat istället:



Inga kommentarer: