måndag 5 november 2012

RallyMix Klass 1 och 2

Förutom att hoppa omkring helt lyrisk av F1 så har jag även varit på utbildning i helgen. RallyMixen blir ju allt mer populär så det var dags att gå vidare med fler nivåer. Namnen på de olika nivåerna kan vara lite förvirrande, här kommer en förklaring:

Steg 1 - Träningsklass
Steg 2 - Startklass
Steg 3 - Klass 1
Steg 4 - Klass 2
Steg 5 - Klass 3
Steg 6 - Elit

RallyMix är verkligen jättekul och jag funderar nästan på att lägga alla rallylydnadskurser på is ett tag för att enbart satsa på RallyMix... Får se hur det blir. Nästan alla som gått både rallylydnad och RallyMix säger nämligen att RallyMixen är roligare! Jag håller nog med ;)

I klass 1-2 blir momenten såklart svårare men även roligare! Hur ska jag kunna välja bland alla skojsiga skyltar när jag bygger banor (innehållande 16-21 skyltar)? Totalt har vi nu gått igenom 100 skyltar...
Nu ska jag inte säga för mycket men de nya momenten innehåller t.ex. bollvallning, bakdelskontroll, nosarbete, distansarbete, agilitymoment fast på nytt sätt, en för mig helt ny cirkuskonst mm. Även två nya belöningsskyltar som föll Täppas helt i smaken =)

Jag är nu väldigt taggad att sätta igång och träna de nya momenten med Täppas, det är alltid kul med saker som är helt nya!

Inga kommentarer: