torsdag 7 februari 2013

Mot rallyskogen!

Ett års väntan är över, imorgon bär det av! Starten går dock ikväll kl. 20:00 och direktsänds på SVT play. 

Så vem vinner? Det är 20 tävlande i WRC klassen och regerande världsmästaren Loeb kan nog räknas bort, snö och is är inte hans starka sida. Hirvonen är ju duktig men nja... han är liksom den ständiga tvåan. Om Latvala inte kraschar ut sig (vilket förra året var hans melodi typ halva säsongen) så tror jag han vinner i år igen. MEN, sen har vi ju Östberg som de senaste åren kört bättre och bättre här i Sverige, han kan absolut vinna. Fast om jag ska våga chansa på en som jag tror många missar, så väljer jag nog att heja på Ogier! Han har liksom glömts bort av både publik och media men om han klarar sig undan några större incidenter så är det han som står högst upp på prispallen på söndag =)

Nu är jag ordentligt laddad för tre dagar i rallyskogen!!!

Inga kommentarer: