måndag 18 augusti 2014

Fullt upp

Dåligt med uppdatering här men just nu är det jobb och plugg för hela slanten. Har fasat lite för den här hösten. Det är årets mest intensiva jobbperiod med kurser dagtid, kvällar och helger. Sedan tillkommer privatträningar, problemutredningar och trimhundar. Dessutom ska jag massera hundar i mängder, avsluta och lämna in arbeten i friskvårdsutbildningen och plugga till ondo inför slutprovet. Ovanpå det måste jag även pussla ihop inomhuskurserna så att jag kan få ut dem på hemsidan. Och för att kunna få ihop kursschemat måste jag även planera de nya friskvårdskurserna. Det är ju dessvärre inget man gör på en kaffekvart, kan någon ge mig lite extra tid please??  Jaja, i oktober kan jag pusta ut =)

I veckan är det äntligen dags att kolla Täppas rygg, har inte velat göra så mycket med honom tills jag vet hur det står till med ryggen. Jag hittar dock ingen reaktion i själva ryggen (alltså ryggkotpelaren) men däremot i ryggmuskulaturen. Undrar om det var det veterinären menade?? För i min värld är det helt olika saker...

Nu ska jag sätta mig och planera morgondagens retrieverkurs med två flattar, två labbar och en welsh springer spaniel. Det är en kurs jag ser fram emot, det är säkert ett år sedan jag hade den kursen sist. Det startar en till senare i höst (på dagtid) där det finns 1-2 platser kvar. 

Over and out!

Inga kommentarer: