söndag 25 januari 2015

Några djupa andetag

Ibland måste man ta några djupa andetag för att inte bli fullständigt galen. Det här har verkligen inte varit Täppas vecka. Det började med att han blev påflugen av en borderterrier som bet honom i ansiktet. Det gick hål på två ställen och han har ett gäng blåmärken. Jag har klippt bort päls och tvättat, det läker fint och Täppas släppte snabbt händelsen. Så det är det minsta problemet just nu.

I torsdags kväll började han halta och i fredags var han blockhalt på höger bak. Hela benet var varmt och tassen gick knappt att undersöka då den gjorde så ont. Lyckades i alla fall lokalisera problemet till yttertån. Lite hälta kan man ju vänta ut för att se hur det utvecklar sig men blockhälta ska alltid tas på allvar. Täppas är rätt smärttålig så när han ser helt bedrövad ut och konstant håller upp hela högerbenet från golvet så vet man att det gör ordentligt ont. Veterinärens kommentar när hon såg röntgenbilderna var något i stil med "hmm... jag måste konsultera mina kollegor". Ja det är klart, det är ju Täppas vi har att göra med, klart det inte är ett vanligt problem... Jag har röntgenbilderna i telefonen men väntar med förklaring tills jag själv har allt klart för mig. Jag får mer info i veckan som kommer men det känns väl lagom kul just nu. Tåjävel!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad tråkigt! Hoppas det läker fort, att han inte har allt för ont och att du får 100% klarhet i vad det är.

Linn sa...

Neeeej :( :( inte mer nu!