lördag 10 januari 2015

Tiden går fort

Jösses vad tiden flyger fram! I vår är det 7 år sedan jag startade upp DogSpirit. SJU ÅR!! Det där med hundkurser var ju något jag skulle ha som ett litet extraknäck i jakten på ett "riktigt" jobb. För det här med hund är ju inget man kan leva på. Var det många som sa... Nu blev ju extraknäcket snabbt ett heltidsjobb (iaf större delen av året) och vips har sju år passerat.
Jag kom att tänka på det nu när jag de senaste dagarna träffat flera av de hundar jag hade på mina allra första valpkurser. Bl.a. en sjuårig schäfer som nu börjar bli lite stel och grå om nosen. Jag tyckte det var nyligen han skuttade omkring på valpkursen och bet i kopplet till mattes stora frustration ;)

Sen har vi gubben Täppas som också är gammal nu och det börjar märkas. Om fem månader blir han 12 år. Genomsnittsåldern för en frisk dvärgschnauzer är 12-14 år. Det känns sisådär... Krutgubben mår i alla fall väldigt bra just nu och verkar rätt nöjd med att leva pensionärsliv =) Som jag skrivit tidigare är jag glad för varje dag han hänger med!

Lite trött i mössan får man vara på gamla dar ;)

3 kommentarer:

Villgott sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villgott sa...

Visst är det så att man vill ha dem hos sig för alltid!

Susann sa...

Ja, det vore ju toppen =)