söndag 4 januari 2015

Skäggigt troll i pyjamas

Jösses, påminn mig att aldrig mer gå i Hagaparken en solig söndag med overall på Täppas. Varenda unge skulle fram och klappa den söta skäggiga hunden med "pyjamas" (det var faktiskt flera barn som frågade varför han hade pyjamas på sig haha). Jag vet inte hur många gånger jag sa att nej, hunden vill inte bli klappad. Oftast hann jag inte ens så långt för de flesta bara rusade fram så dem fick jag stoppa rent fysiskt. Det var några föräldrar som fick en smått mördande blick från mig... Hur i hela friden kan föräldrarna tycka att det är helt i sin ordning att deras små barn bara springer fram till främmande hundar?

Tröttnade till slut och tog med Täppas upp på den stora kullen. Det blåste snorkallt men fin utsikt var det. Det var ju bl.a. här vi var på skattjakt hösten -13 i totalt kolmörker. Det var lite mer lättorienterat nu måste jag säga ;)

Jomen det är mysigt med pyjamas ;)

Inga kommentarer: