måndag 1 juni 2015

Grattis Täppas, 12 år!

Idag är det Täppas dag, 12 år har han hunnit bli! Herregud, han har funnits med mig i över en tredjedel av mitt liv. Lite tunnhårig, lite stel ibland, lite morgontrött, lite väl envis... men annars är det full fart! Hörsel och syn är det inget som helst fel på, annars är det ju inte helt ovanligt att dvärgschnauzrar är i princip döva i den här åldern. Och jag kan tillägga att tån håller sig finfin!

Han har onlineshoppat leksaker för egen maskin. Livsfarligt att ge honom kontokortet men han kallar det tydligen lönebonus efter lång och trogen tjänst. Tyvärr har inte leksakerna hunnit komma... Så jag fick akutköpa en "Roadkill Rat" som han gladeligen slet ur paketet =) Frukost på sängen har det också blivit, han fick dessutom äta från en tallrik.

Tyvärr har det ju ösregnat större delen av dagen, annars hade jag tänkt att han skulle få en långpromenad borta vid Görvälns naturreservat. Men det får vi spara till någon annan dag istället.

Min trogna följeslagare!

Inga kommentarer: