tisdag 23 juni 2015

Lite av varje

Midsommar tillbringades på ett soligt Smögen men jag tror inte jag lyckades ta en enda bild på Täppas, bara en massa annat ohundigt. Nu är det bara tre arbetsdagar kvar vilket förvisso är skönt men när det gäller min semester vet jag inte om jag ska skratta eller gråta... Jag börjar undra om mina sommarsemestrar är otursförföljda? Ja, helt på riktigt.
Inför denna semester är det golvet i Orsa som spruckit. Huset eller grunden eller fan vet vad har rört på sig och stengolvet på undervåningen sprack. Inga små sprickor här och där utan ordentligt. Det lär ju ta lite tid att lägga om det golvet om man säger så =(

Dessutom är Täppas lätt halt på höger fram sedan helgen. Hältan är inte konstant utan poppar upp lite då och då under promenaderna. Jag har klippt rent och undersökt tassen typ mikroskopiskt men hittar inget. Jag har bänt och böjt på tåleder, handled, armbågsled och bogled men får ingen som helst reaktion. Just nu får han bara gå korta rastningsrundor så får vi se vad som händer. 

Lägger in en bild på min fina blomma jag fick av vårens retrievergäng förra veckan! På kursen deltog en labbe, en jaktlabbe, en jaktgolden, en dualgolden och en chihuahua. Yes, ni läste rätt, en vavva på retrieverkurs =) Lilla Polly har gått massa kurser och när matte frågade om de kunde gå den här kursen sa jag självklart ja. Polly apporterade gladeligen sina egna små föremål som matte specialsytt och dirigeringsövningarna blev hennes favorit, full fart ut! Jag bara älskar när även sällskapsraser får jobba ordentligt. Och jag blev återigen sjukt sugen på att skaffa en vavva!


Inga kommentarer: