fredag 21 augusti 2015

Ett litet, litet sår...

Täppas haltar igen, han har ett mikroskopiskt sår i en trampdyna som vägrar läka. Troligtvis sitter det något där inne som skulle behöva hitta ut. Vi var hos veterinären i veckan som gjorde en väldigt noggrann undersökning men hon hittade inget kroppsligt som kan vara orsaken. Vi har även varit hos hundfysioterapeuten men inte heller Anna kunde hitta någon annan orsak till hältan än just det här retliga lilla såret. Trampdynor är väldigt känsliga så även minsta lilla grej kan ge kraftig hälta.
Planen nu är att hålla trampdynan ren och fuktig men hittar inte föremålet ut på egen hand inom 10 dagar så är det bara att söva och börja karva och hoppas att man hittar något (citat från veterinären: "att leta efter t.ex. glassplitter i en trampdyna är en kirurgs mardröm"). Ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga... Det är så otroligt frustrerande att det alltid ska vara något som krånglar och jag tycker så jäkla synd om Täppas =(

Hos veterinären passade jag även på att se över hans kind/mungipa, han blev nämligen påflugen av en jack russel förra helgen. Han blev biten i ansiktet och även om det inte blev något allvarligt sår så var han ordentligt röd och svullen de påföljande dagarna. Jag blir verkligen SKOGSTOKIG på dessa lösa hundar som bara drar som ett skott och flyger på utan anledning. Ägaren bad inte ens om ursäkt. Hon kanske inte var helt nöjd med min hantering av hennes hund men nu är det bara så att ingen jävel biter min hund och framför allt inte i ansiktet.

Efter veckans bravader fick Täppas shoppa en råtta och han klättrade själv upp i leksakshyllan och valde den råtta som hängde näst längst in... De som hände framför dög inte, han var väldigt säker på vilken av råttorna han skulle ha :)

Sådär, det var dagens upplyftande blogginlägg. Over and out.

Inga kommentarer: