lördag 1 augusti 2015

Kanadensare

Täppas får stå ut med många av mattes knäppa påhitt och senast ut är att paddla kanadensare. På med flytvästen, i med jycken och iväg bar det! Han tyckte det var rätt skoj att sitta där och spana, framför allt var det kul att titta på virvlarna som paddeln gjorde i vattnet. Varje gång vi stannade och låg stilla på vattnet började han muttra efter ett tag, fart ska det vara haha! Jag trodde han skulle bli lite mer bekymrad över allt vatten men nejdå, han greppade att det inte handlade om att bada så det var inga problem. Dock råkade jag stänka lite vatten på honom när jag paddlade och då fick jag en mordisk blick som inte ska översättas till människospråk ;)

Rätt bra pensionärsaktivering måste jag säga, hunden kan ju bara sitta där. Men lite balansträning på vingligt underlag kan nog vara bra innan så inte hunden får panik när det börjar vingla.

 Det här var ju sjukt skoj och det lär garanterat bli fler och längre turer framöver!










Inga kommentarer: