lördag 12 september 2015

Det blir ett 2016!

Nu tänker ni kanske att jag blivit knäpp, klart det blir ett 2016, världen lär knappast gå under. Men det jag menar är att Kimi Räikkönen kör Formel 1 2016, det bekräftades för några veckor sedan. Ett tag såg det mörkt ut och jag lovade mig själv att hata Ferrari för all framtid om de inte förlängde kontraktet. Men 2016 blir sista året :´(

Hoppas verkligen att han kan vara med och slåss om VM-titeln nästa år. I år är det kört för länge sen, Mercan är tråkigt snabb, det är ingen annan som har en chans. Och just därför var det extra roligt när Kimi kvalade in som tvåa förra helgen i Monza! Det har varit så nära pallplats i flera race nu men bilen har lagt av osv. Allt var som upplagt för ett perfekt race... Och vad händer i starten? Kopplingen i Kimis bil krånglar och bilen står som fastvuxen i asfalten medan övriga 19 bilar bara susar förbi. Vad kan vara mer knäckande? Bilen kommer iaf igång sen och efter 15 (!) omkörningar blev det en hedrande femte plats. 



Jämfört med förra året när jag satt på läktaren så kändes det lite sisådär att se årets race från TV-soffan. Får nog tänka om lite på den punkten till nästa år ;)

Inga kommentarer: