lördag 19 september 2015

Mer tassuppdatering

I tisdags togs stygnen bort och veterinären tyckte att allt såg finfint ut. Täppas var INTE imponerad när en främmande människa skulle hålla fast hans tass och klippa loss samt dra ut stygnen. Jag är glad att jag har en inlärd signal som betyder stå blick stilla, rör dig inte ur fläcken. Bra att ha när man ska ta fästingar i ansiktet, klippa ögonbryn etc. Men tanken är ju att det är en signal han ska vara trygg med, den ska aldrig leda till obehag. Så när jag tvingades använda den hos veterinären, och det gjorde ont när stygnen drogs ut, så naggade jag liksom lite på förtroendekontot. Men utan den signalen är jag ganska övertygad om att det aldrig hade gått att ta stygnen utan sedering, Herr Skägg har humör så det räcker och blir över! Så nu får jag se till att vårda den signalen framöver.

Han har fått klartecken att gå utan bandage utomhus så länge det är torrt. Så med de senaste dagarnas regn har det fått bli bandage på promenaderna vilket gör att jag ännu inte har en aning om huruvida haltandet är bättre eller inte. Inomhus går han utan bandage och haltar inte det minsta, men det gjorde han inte innan operationen heller...

Snyggaste bandaget i stan! I övrigt har han varit väldigt lila och turkos ;)
Är det inte bättre vet jag inte vad jag ska göra så jag räknar kallt med att hältan är borta. Det finns inga andra alternativ. Jag är svältfödd på promenader, svältfödd på hundträning, svältfödd på fjällvandring, jag är i akut behov av att åka till Orsa och ladda batterierna. Det måste vara bra nu så vi kan börja ha lite skoj igen!!! Och Täppas hälsar att han håller med.

Inga kommentarer: