torsdag 18 april 2019

Påsklov

Den här veckan är det Påsklov och vi är i Orsa och softar, med betoning på softar. Trots galet fint väder blir det inga äventyr (buhää) eftersom Atle vilar några ömmande tår. Ingen fara på taket, han är kollad av fysio men vi tar det säkra före det osäkra och vilar ett tag. Får ändå vara glad att det inte är värre, när 8 kg galenskap går fram som en bulldozer i skogen...

Han är nu inne på sjätte dagen av vila (vi går vanliga promenader men inga långisar) och försöker trycka in mer mental aktivering istället. T.ex. har vi kört en del Nose Work utomhus och det går över förväntan. Han har aldrig tränat det ute tidigare men han var ju klart redo. Han är riktigt duktig med nosen så jag blir ju sugen på att köra massa specialsöksövningar. Kanske får ta och damma av pärmen från tiden på HundCampus... Och köpa lite Yellow Label så att jag kan anpassa den koncentration av doft jag vill ha, Nose Work dofterna luktar ju så fruktansvärt starkt. Jag kan verkligen inte förstå varför man valt så starka dofter?

När man hittar det perfekta stället att gömma doften! Dessvärre inte alls den utmaning jag trodde det skulle bli =)

Piece of cake matte, här stinker eukalyptus!

Fordonsök

Mysa lite på soffkudden

Tvångsvila på altanen, inte helt lätt när små pippifåglar flyger fram och tillbaka i närheten. Han tänkte absolut inte lägga sig ner förrän jag hämtade hans vandringssovsäck, då gick det minsann utmärkt att lägga sig. Kanske får fixa en vandringshuvudkudde också... Det gäller ju att prioritera vad man tar med sig i den redan smockfulla ryggsäcken haha ;)

Imorgon tänkte jag att det får bli en promenad inne i Mora, ska bara ta mig uppför backen med bilen. Jag har sommardäck men det är inte sommarväg om man säger så, kan bli spännande!

Inga kommentarer: