söndag 5 maj 2019

Väderomslag

Sådärja, sommaren verkar ha pausat lite så allt är i sin ordning igen! Häromdagen när vi var ute och vandrade så kom det flera snöbyar och det var så pass kallt att Atle faktiskt tackade nej till bad. Först var det tänkt att vi skulle gå en ny led men när jag insåg att den var i form av motionsspår så höll jag på att få psykbryt. Tillbaka till bilen och köra vidare till ett mer säkert kort!


Hittade det här orangeagula på en gren, har aldrig sett något liknande. Då är det bra att ha en naturguide i kontaktnätet. Tydligen rostsvamp!
 
Fikapaus. När jag tittade på två örnar högt ovanför så passade Atle på att sno min halvätna kanelbulle =)


Atle hittade en pinne att strimla vilket jag tyckte var en dum idé så jag slängde den utför stupet vilket var en ännu sämre idé. Han var ju på väg att fara efter den så det var tur jag höll i kopplet. Här sitter knashunden och väntar på tillåtelse att kasta sig utför stupet... Ja herregud, funderar över om det går att montera in en fallskärm på hans sele?!


På väg tillbaka till bilen och han var lika pigg som när vi startade.

Inga kommentarer: