torsdag 2 maj 2019

Valborgshelgen

På Valborg var det femte och sista tillfället på konceptträningen vi gått hos Furface. Det har varit en väldigt liten grupp med enbart kända hundar och människor, från Täppas tid när vi tränade bevakning mm. Jag ska fortfarande inte ge mig på att förklara vad det här går ut på och jag är både skeptisk och optimistisk inför denna träning. Men det har ändå börjat gro ett frö i mitt huvud, att detta kanske kan vara något ändå... Jag kommer fortsätta göra de här övningarna samtidigt som jag lär mig mer från onlineträningen via AbsoluteDogs. Så får vi se vad som händer!

Snodde helt fräckt ett foto från Furface, taget av Maria Ahola.

1:a maj blev det vandring ute vid Bogesund. Själv var jag astrött och det var extremt motigt och tungt haha... Bara Atle var pigg som en lärka och flög fram som en missil. Dessutom regnade det till och från men jag bad ju om väderomslag så jag ska inte klaga ;) I regn går det i alla fall att gå, till skillnad från när solen gassar.


Inga kommentarer: