lördag 23 november 2019

Ser ljuset i tunneln...

Ja herregud, senhösten brukar normalt vara en period som jobbmässigt blir lugnare och lugnare men eftersom jag fick skjuta en hel del från oktober till november så har även november varit kaos. Har sedan länge satt stopp för fler bokningar i december, så då kommer det vara lugnare. Jag börjar se ljuset i tunneln!

Har grovtrimmat Atle lite då hans päls började spåra ur och jag insåg att framförallt skägget har spårat ur, det är helt sjukt långt. Jag hatar att klippa skägg eftersom jag aldrig lyckas få det snyggt. Skulle behöva gå någon slags specialkurs i frisering av dvärgschnauzerhuvud överlag men just skägget känns omöjligt. Därför blir det bara en "före" bild på skägget och ingen "efter" bild haha!

Lååångt skägg...

Tränar ju lite retrieverträning med Atle ibland. även om vi inte kommit så långt och kör helt enligt egna regler men ändå. Blev så glad när jag fick den här fina ljuslila acmepipan med tillhörande mörklila band, av en kursare. Jag älskar ju lila!!! Så nu är det hög tid att lära in visselsignalerna vilket blir helt klart roligare med en LILA pipa =) Tänk att matcha med lila dummies... har faktiskt bara en lila dummy och den är gränsfall att han orkar bära p.g.a. tyngden. Får nog shoppa lite på mässan i december.



Inga kommentarer: