tisdag 24 augusti 2021

Sjukstuga

Här har vi inte gjort många knop. Först blev jag dålig av andra vaccindosen och var inte i form på en hel vecka. Sen blev Atle dålig och jag tänkte först att det nog var en klassisk magsjuka som han får ibland men det här var helt andra diffusa symtom. Började tänka i banor kring fästingsjukdomarna, nåt inre organ som krånglar och var även inne på typ ruttna tandrötter (dvärgschnauzer har en hel drös rasbundna tandsjukdomar och det är tyvärr inte ovanligt med tandlösa hundar redan vid tre års ålder...). Atle har aldrig någonsin matvägrat men nu rynkade han på näsan åt sådant han normalt går genom eld för. När han på tredje dagen var sämre än innan ringde jag faktiskt veterinären mest för att dubbelkolla att jag inte behövde åka in akut på en söndag. Tyckte det var lite svårbedömt, med Täppas var det aldrig någon tvekan, han behövde alltid in omedelbums. Måste säga att jag åkte på en rätt grundlig utfrågning och det veterinären tyckte var oroande var att han var sämre trots att jag satt in vätskeersättning, skonkost, små portioner (när han väl åt...), magmedicin etc. redan första dagen. Men vi kom fram till att avvakta till måndagen och var han inte bättre då skulle jag åka in. Lite bättre på måndagen men det är framförallt idag tisdag det har vänt och jag börjar känna igen honom.
Nu ska jag dundra på med probiotika och snäll mat så att det inte blir något bakslag för tanken är att vi ska fjällvandra nästa vecka. Verkligen bra uppladdning... Men jag är bara glad att vi trots allt kommer iväg, sen får vi se vilka turer det blir, det får Atles form avgöra.   

Inga kommentarer: