söndag 22 augusti 2010

Kantarellfynd

Tog en skogspromenad med Täppas för att lägga några spår. Spåren gick verkligen jättebra, han har blivit så noggrann sedan vi började hos HundCampus :)

Efter spåren gick vi omkring lite på måfå och jag funderade över om det kanske fanns några kantareller i skogen. Kikade runt lite men såg inga. Nu hade jag ju en kantarellhund med mig så jag gav mitt kantarell-kommando och han såg först lite fundersam ut (vi har inte letat kantareller sen förra hösten) men sedan började han nosa omkring. Vi gick omkring ganska länge men hittade ingenting. Tillslut bröt jag och berömde honom ändå och vi fortsatte vår promenad. Men tydligen hade han inte släppt det där med kantarellerna för några minuter senare hittade han flera stycken! Skam den som ger sig...

Inga kommentarer: