fredag 12 oktober 2012

MIN bil!

Imorse när jag vaknade var det bara 0,1 grader ute och en massa frost! Gick på promenad medans solen gick upp och nere vid sjön var det kav lugnt med en nästan trolsk dimma som svajade ovanför vattenytan =)




 

Sen åkte jag iväg för att handla lite höstblommor och när jag kommer tillbaka till bilen ser jag en man som ilsket står och rycker i dörrhandtaget till min bil. Täppas vrålar som en galning inifrån och jag undrar vad i h*e mannen sysslar med. Medans jag skyndar fram ser jag en precis likadan bil som min, fast lite längre bort. Misstänker att mannen tagit fel på bil och säger att "det här är nog min bil". Mannen svarar ilsket "din bil"? samtidigt som han fortsätter rycka ilsket i dörrhandtaget och försöker trycka på sin nyckel för att låsa upp bilen. Jag säger "ja MIN bil och dessutom min hund som skäller så du får gärna sluta rycka i handtaget". Jag pekar på den andra bilen och då går det upp ett ljus hos mannen. Det komiska är att han ändå måste kolla min bil en gång till (min bil har ingen dragkrok vilket hans bil hade) och först då inser han att han står vid fel bil. Fortfarande sur går han vidare till sin bil och kör därifrån. Hmm?!?

På eftermiddagen träffade vi Viktoria med Kiro och Bella för två timmars svampplockning ute vid Bogesundslandet. Idag hade Täppas inga som helst problem att hitta hösttkantareller, tur det för annars hade det nog inte blivit så mycket svamp för min del. Sen har jag inte tålamod att plocka i det oändliga så en hundnos som bara scannar av marken är rätt bekvämt =) Måste säga att jag är rätt imponerad av uthålligheten i hans nosarbete, i en och en halv timme (med bara några få vattenpauser) letade han svamp och hittade massor. Det var bara sista halvtimmen som han strejkade, det gjorde iof jag också, vi parkerade oss på en sten och försökte få Viktoria att ge upp haha.

Inga kommentarer: