söndag 21 oktober 2012

Nytt trick

Eftersom vädret inte visar sig från sin bästa sida här uppe så har vi roat oss med ett nytt trick - sitta på bakbenen med framtassarna i luften samtidigt som han håller ett föremål i munnen.

Varje del var för sig är inga konstigheter men när det ska kedjas ihop så blir det problem, "vaddå matte, menar du att jag ska göra två saker samtidigt?"
Jag säger "ta den" och ha greppar dummyn och håller fast den. När jag sedan säger "vacker tass" (min signal för sitt fint) så släpper han dummyn och sätter sig tjusigt upp på bakbenen. Så i hans värld gör han ju helt rätt... Försökte förklara att det faktiskt går att göra båda sakerna samtidigt och fick till svar: "Ja, det kan du ju inbilla dig".

Tillslut börjde det iaf lossna men det går ju inte i racerfart direkt eftersom 1: magen bara fixar max 0,5 dl torrt torrfoder åt gången, och 2: det sliter på ryggmuskulaturen att sitta fint så jag får nöja mig med korta pass.
Nu vet han precis vad han ska göra men det svåra är att hålla balansen. Han får nästan alltid med sig dummyn upp i rätt position men att där hitta ett läge där han kan hålla kvar dummyn en längre stund, det är inte det lättaste! Han kämpar på som sjutton iaf, ni ser ju på nedre bilden hur frambenen spretar åt olika håll för att inte tappa balansen ;)

Men Täppas, är det så man bär en dummy?

Bättre nu!

Inga kommentarer: