tisdag 10 februari 2015

Vad hände med vintern?

Lagom till att man tror att vintern till slut anlänt med all snö så slår det om och blir vår? Solen värmer ordentligt och fåglarna kvittrar... Vad hände med februari som ska vara full av snö och 20 minusgrader? Är det samma väder i Hagfors så mår rallyvägarna inte alls bra nu =(

Försöker ju aktivera den understimulerade "sjuklingen" efter bästa förmåga så jag stoppade in Täppas i bilen och åkte ner till sjön. Lite miljöombyte på de dagliga promenaderna kan vara bra, få upptäcka lite nya dofter och spana på spännande skidåkare. Det var som att släppa en kalv på grönbete och jag började undra om det var så smart. Men han fick tagga ner och sen gick vi en kort liten runda.




Jag var ute i förrådet och rotade fram alla gamla aktiveringsspel. Även sökbanan fick följa med in, lite specialsök blir ju perfekt att pyssla med. Tänker mig lite optimering på thé, då får han något att bita i =) Sen återstår att se om han kommer ner på samma nivå som på den gamla goda HundCampus-tiden.

"Dumma kloss... matte varför flyttar den inte på sig?"
Lite kloklippning, öronplock och pälsvård har det också blivit. Han är ju så lurvig just nu men jag vill inte klippa ner honom mitt i (den smällkalla...) vintern. Huvudet var dock i stort behov att lite frisering.

Efter förmiddagens små aktiviteter ligger han nu nöjd och snarkar så att matte kan jobba lite. Det är förresten ytterligare en simkväll (eller om det blir dagtid) på G då platserna på den första gick åt snabbt och reservlistan är lång. Vårens kurser är snart spikade så nu är det sista chansen att påverka vilka kurser som blir av till våren!

Inga kommentarer: