lördag 26 mars 2016

Hundvakt

För två veckor sedan var jag hundvakt åt Nässla, en flatcoated retriever på snart 8 år. Matte Linn hade varnat mig för diverse "hyss" av olika slag men Nässla var faktiskt lite väl exemplarisk. Tror inte riktigt hon vågade hitta på knasigheter såhär på ett nytt ställe med en ny människa, men jag tyckte nog att jag började se tendenserna runt fjärde dagen haha! Så hade hon stannat längre hade jag kanske fått lite att fundera över.

Aptiten var det inget fel på och några gånger per dag hade vi den här typen av diskussioner:

Nässla: Du, jag tror det är matdags nu!
Susann: Nja, är du säker på det?
N: Ja!
S: Men du åt ju för typ en halvtimme sedan?
N: Nej.
S: Jo!
N: Jaha... men jag kan tänka mig en till portion!
S: Det tror jag säkert men så kul ska vi inte ha det =)
N: Nähä... då går jag väl och vaktar huset lite då för nu hör jag en bildörr utanför.
S: Stopp i galoppen, här ska inte vaktas. Gå in i köket igen, du får inte stå i hallen och lyssna efter ljud.
N: Ah köket är bra och jag tror banne mig att det är matdags nu!

När vi inte diskuterade mattider blev det långa promenader i vårvädret.

Promenad i solen!

Nässla har en passion för vatten och lerpölar (är man retriever så är man) så vi hade en deal. INGET badande i lerpölar men i gengäld fick hon rulla sig på snö och is, det verkade duga bra det med ;)

Här har hon hittat den perfekta isfläcken - Rönningesjön!
 
Hunden med de mest konstiga sovstilar. Allra helst på golvet med ryggen mot något hårt, typ ett kantigt sängben ;)

Det här såg ju annars lite skönare ut.
 
Fredagsmys

Skogen!

Massage fick hon också och i början tittade hon skeptisk på mig. Det tog ett tag innan hon la ner huvudet och kopplade av. En förlängd helg går snabbt och sen var det dags för Nässla att åka hem. Men hon är välkommen tillbaka igen (gärna med lite mer av de där utlovade hyssen haha)!

2 kommentarer:

Linn sa...

Åh lilla gulle!! Förstår inte hur hon kan vara så exemplarisk borta, hemma är hon ju galen. Det är tur hon sover ibland för då tankar både jag och husse gull och kärlek till henne, men många gånger i vaket tillstånd undrar vi vad vi (läs jag!) skapat för monster. Tusen tack för hjälpen, hoppas chokladen inte hade smält ihop till en stor klump i hettan :)

Susann sa...

Monster måste väl ändå vara att ta i! Chokladen var jättegod och konstigt nog inte värmeskadad alls. Champagnen har jag inte huggit in på ännu =)