onsdag 23 maj 2018

Mot Monaco!

Alla verkar helt lyriska över det här vädret men själv är jag lagom glad... Det går helt enkelt inte att motionera Atle i den utsträckning som skulle behövas inför årets fjällvandringar. Senaste tiden har jag i ren desperation tagit morgonpromenaden förbi sjön och kastat ut pinnar i vattnet så att han får vattentraska lite. Vattenträning är alltid bra och vattnet svalkar så att rundan hem kan bli längre än utan badet. Min förhoppning är han snart ska ta steget och börja simma, det är såååå nära nu när han kommer ut på lite djupare vatten =) Börjar han väl simma kan han ju fystränas nästan oavsett temperatur . 

Vi fortsätter knata på ute i Bogesund, tur det finns vatten att svalka sig i även där!

Den enda fördelen med värmen är väl att jag själv lär vara acklimatiserad nu när det är dags att ta mig an de franska bergen. Det blir några dagar i Gorges du Verdon, femte besöket på två år så man kan väl säga att jag fastnat för det stället ;) Det blir vandring/klättring upp och ner i ravinen, sen finns det även andra ställen som lockar - en hög topp och även toppen av ett vattenfall som ligger lite otillgängligt. Och paddling och SUP på den turkosa floden såklart.

Och viktigast av allt - Monacos GP på söndag! Kl. 15:10 går starten, förra året gick det så sjukt bra med pole position och en andra placering i racet för Kimi. Han ledde ju och skulle vunnit om inte Ferrari växlat plats på sina förare eftersom Vettel hade större chans på VM seger. OM samma situation uppstår i år igen funderar jag över om Ferrari verkligen har mage att göra samma sak i år igen? Vi får väl se. Sen måste vi ju hålla tummarna för Marcus också, poäng i Monaco vore inte helt fel! Nedräkningen har börjat - 4 dagar till race!!!

Inga kommentarer: