torsdag 21 juni 2018

Bästa hundbutiken

När midsommar närmar sig rullar bilen mot Orsa och längs vägen ligger bästa hundbutiken, nämligen Jennys hund & katt! Att gå in i en chockrosa lokal (finns det en värre färg?) kräver ett gäng djupa andetag men deras sortiment är outstanding så jag får liksom stå ut med allt rosa. Det jag gillar är att de har massa grejer för "riktig" hundträning, sånt som inte finns i de klassiska zoobutikskedjorna. Allt från diverse klickerutrustning, bruksartiklar, dragutrustning och balansbollar till funktionskläder för hundägaren. Jag tror att oavsett vad man är på jakt efter så hittar man det här. De har även det mesta inom vård, kosttillskott och päls.
Träningstipsen de ger sina kunder (nej, jag tjuvlyssnar inte men ibland kan man ju inte undvika att höra) är jättebra och jag såg en gång en krånglig hund modell stor få klorna klippta på bästa tänkbara sätt.
På andra sidan vägen har de stor konkurrens i form av Sveriges största zoobutikskedja men står ändå pall år efter år så det är uppenbarligen inte bara jag som gillar detta rosa bygge =)

Butiken ligger i Valbo, mellan Gävle och Sandviken (precis intill E16), så har ni vägarna förbi är det värt ett besök!

Inga kommentarer: