torsdag 7 juni 2018

Orsa

Insåg lite sådär i sista minuten att jag faktiskt var ledig nu ons-fre så det fick bli en snabbvisit till Orsa. Gick en sväng uppe i Grönklitt idag men fy satan vad mycket mygg! Fick ganska snart dränka även Atle i myggmedel för att han inte skulle bli sönderbiten. Hade planerat en ännu längre runda där imorgon men det känns ju inte helt lockande.




Vet inte hur länge han promenerade omkring i sjön men simma, det skulle han minsann inte göra!




Han har ju sina kamikazefasoner för sig också, alltså herregud, det är ett under om vi tar oss igenom årets fjällvandringssäsong utan brutna ben eller tår, avslitna klor etc. Han är en mardröm för en friskvårdsterapeut som jag haha! Han är explosiv och impulsiv och dessutom med en unghunds lite dåliga kroppskontroll. Han tror han är superman, alla kategorier ;)







På eftermiddagen slog värmen till så vi åkte ner till Orsasjön för att miljöträna lite och träna lite rallymoment. Det var väl lite i varmaste laget men det var på sätt och vis planen för jag tänkte att han skulle få bada efteråt, han är mer benägen att doppa hela kroppen när det är varmt. Efter att ha plaskat runt ett tag var det sååå nära (igen...) att han simmade. Funderar på om jag ska testa med flytväst, se om det kan hjälpa honom att ta sista steget. Jag tror nämligen inte på att lyfta ut honom på djupt vatten och låta honom simma in, han måste själv få göra valet, kontrollfreak som han är. Sen hjälper det ju säkert om jag själv går i vattnet men idag var jag inte riktigt badklädd.

Orsasjön

Korna är här på tomten som vanligt under sommaren. Förra året tyckte Atle både att korna var helt ok och hemska monster. Nu har det gått bra med korna, men han tycker det är lite läskigt när de kommer springandes alla på en gång, då vrålar han att "ni kan väl för fan gå i normal fart så jag har kontroll på vad som händer!" Ingen superman där inte.

Inga kommentarer: