måndag 16 juli 2018

Ett porlande paradis av små vattenfall

För många år sedan var jag och Täppas ute och letade efter en fors med fina vattenfall, det skulle vara sååå fint men det fanns aldrig någon direkt beskrivning hur man hittade dit. Varken var man skulle parkera eller hur man sedan skulle gå genom skogen för att komma till rätt plats längs forsen. Den turen gav jag till slut upp efter att ha klafsat omkring i myrmarker och otillgänglig skog i det oändliga.

Så när jag nu ändå var i krokarna kring Fulufjället (forsen består delvis av vatten från just Fulufjället) så tänkte jag att det var dags för ett nytt försök! Skam den som ger sig. Alltså jag är inte förvånad att jag gav upp sist, med tanke på hur blött det var bitvis nu under torka kan jag tänka mig hur det är en normal sommar. Och eländigt var det på sina ställen, sånt är alltid skoj!

Bara rakt fram här Atle, det är ingen idé att du försöker leta alternativa vägar för det ser inte bättre ut nån annanstans =) Helt orörd skog!

Jag var ju på rätt spår sist men det var längre än jag trodde. Till slut hördes vattnet och det var precis sådär fint som jag tänkt mig! Gick väl sisådär 1,5-2km längs forsen och hela tiden dök det upp nya fall runt kröken. Ett porlande litet paradis mitt ute i ingenstans!






Det var varmt men mycket skugga inne i skogen och Atle badade mest hela tiden.



































Sådär, när fallen tog slut hade jag fyllt på vattenfallskvoten till bredden och kunde nöjd åka vidare =)

Inga kommentarer: