måndag 22 oktober 2018

Rallyavslutning

Igår var det fjärde och sista gången på rallykursen. Vi gick igenom de sista skyltarna och sen blev det några korta banor/kombinationer. Atle var jätteduktig även idag och de korta banorna gick kanon. Bortsett från en av banorna där det låg en så extremt lockande och superfin pinne mitt i slalomen så den lille spelevinken kunde inte motstå den, det blev några ordentliga ärevarv i kopplet innan jag fick hejd på galenskaperna haha =)

Trots att jag tränat rätt dåligt på frontskyltarna så gick de av någon underlig anledning mycket bättre idag. Men Atle funkar ofta så att man kan traggla ett träningspass utan att se direkt resultat och sen några dagar senare så har det liksom landat och går jättebra.

Snodde några bilder, vet inte varför de blev så smala...






Måste ju säga att jag är så glatt överraskad över hur han uppfört sig de här tre gångerna vi var med på kursen! Visst, jag har ju sett till att inte utsätta honom för situationer han inte klarar av men det är inte så himla många gånger jag behövt styra upp ett begynnande raseriutbrott eller en rädslereaktion. Sen har han ju dessutom kunnat fokusera ordentligt på träningen och gjort det väldigt bra. Kan han visa mer av den här "Atlen" så finns det ju hopp inför framtiden =)

Inga kommentarer: