fredag 30 november 2018

VM 3:a!!!

Förra helgen avslutades årets F1-säsong och det är bara att applådera och dansa glädjedans över den grymma 3:e platsen i VM!!! Årets säsong har varit riktigt bra och det har blivit pallen i nästan varenda race.



Nästa år kommer däremot bli ett konstigt F1 år. Kimi ersätts i Ferrari av LeClerc (känns ju logiskt att ersätta årets VM 3:a och tidigare världsmästare med en Rookie?) och Kimi kommer gå till Sauber. Ingen logik i det heller, Sauber är inget bra team även om de ryckt upp sig i år. Så nu måste jag omprogramera min hjärna från Ferrarifan till Sauberfan ;)

Alonso slutar, en av de förare jag följt från den tiden jag började se F1. Även Marcus Ericsson får säga tack och hej till F1, sjukt tråkigt =( Han gjorde i år sin bästa säsong någonsin men får trots det inte fortsatt förtroende och därmed kommer han inte köra F1 nästa år. Kan ju inte annat än hoppas att han kan få en plats i ett annat team framöver men konkurrensen är stenhård, det är 20 personer i hela världen som kör.

Ricciardo gör ett lika kontsigt teamval som Kimi, han kommer gå till Renault. Och därmed lär vi inte heller se Ricciardo på pallen nästa år, man kommer inte topp tre i en Reanault.

Men F1 är alltid F1 så jag kommer som vanligt sitta klistrad framför varje kval och race! Ska på något sätt försöka härda ut de fyra månader som återstår till säsongen 2019...

F1 och WRC är det enda ohundiga som slinker in i den här bloggen och när jag ändå är i farten så måste jag ju berätta att Ogier vann WRC förra helgen, världsmästare igen med andra ord! Nedräkningen har startat, det är nu 2,5 månader kvar till Rally Sweden 2019!

Inga kommentarer: