lördag 1 december 2018

Atles första julkalender

Själv roar jag mig med en hysteriskt god chokladkalender men Atle ska istället få träningsuppgifter i sin julkalender. För många år sedan fick Täppas öppna luckorna i Furface julkalender och nu tänkte jag att Atle ska få göra samma sak. Vi kommer växla mellan olika julkalendrar för att hitta roliga utmaningar, får se vad det blir för uppgifter i år!

Lucka 1 hos Furface julkalender gick ut på att förstärka allt hunden gör med en pall. Ungefär som den klassiska "101-saker att göra med en låda". Själva slutmålet var att placera framtassarna på pallen. Detta var det första Atle gjorde så då var lucka 1 i hamn då haha! Men en pall har flera användningsområden så hans nästa steg var att köra lite bakdelskontroll runt pallen. Sen vände jag upp och ner på pallen för att han skulle hitta på något annat. En upp och nervänd pall var ju väldigt lik hans städa-korg varpå Atle tänkte -Aha, jag ska städa! Och det gjorde han tills pallen var full av leksaker =)

Inga kommentarer: