måndag 17 december 2018

Upplandsleden

Förra veckan bekantade jag mig lite med Upplandsleden, den finns ju faktisk bara 20-30 min bort. Utgick från Harva, ett ställe som jag, efter lite rekognoserande insåg att här skulle man ju bo...
Det var i alla fall en fin led längs vattnet, perfekt att gå varma dagar med alla badmöjligheter. Måste utforskas lite närmare till våren.

Lite plaskande blev det


Glad Atle! Funderar över om det här är innan eller efter jag lyckades hälla chailatte över hela hunden...

Bäverbo!

Jag som varit så glad att Atles kamikazefasoner avtagit men nu gjorde han ett hopp som kunde slutat illa. Han klev upp på en låg sten för att därifrån hoppa upp på en större hög sten. Han hoppar och landar så att han hänger med magen på kanten men lyckas inte ta sig upp utan glider neråt och bakåt. Är övertygad om att han ska landa på ryggen och slå bakhuvudet i en sten och försöker hinna fram med fot eller hand för att dämpa slaget i stenen men hinner inte. Det gick bra ändå eftersom han i fallet ner lyckas göra en vridning som gör att han landar på alla fyra (typ...), skakar på sig och går vidare längs stigen ungefär som att "oj då, det där gick inte enligt planen men nu går vi vidare matte". Jaja, hundskrället kom välbehållen tillbaka till bilen =)

Inga kommentarer: