lördag 29 maj 2021

Tillfälligt avbrott!

Förra söndagen skulle jag gått en heldags onlinekurs i akutsjukvård för hund. En virtuell fjälltur med diverse akutsituationer efter våra önskemål. Hade sett fram emot den här kursen sååå mycket, tagit ledigt och styrt om jobb mm. Men i sista minuten ställdes den in och flyttades till annat datum när jag omöjligt kan =( Men jag var faktiskt inte förvånad, det är helt i linje med allt annat just nu. Absolut ingenting har lirat enligt plan de senaste två månaderna.
Jag tyckte det var det perfekta datumet den kursen skulle gå, d.v.s. den hade täckt hela F1 racet i Monaco. Jag ville egentligen bara förtränga det racet, inte se det överhuvud taget. Jag har varit på alla race i Monaco de senaste typ 15 åren (bortsett från förra året då allt var inställt). Jahapp tänkte jag, kanske ska titta ändå då... Stålsätter mig och laddar för start. Vad händer?

Jamenvisst, vad hade jag väntat mig liksom?


Det där kan typ sammanfatta mina senaste två månader haha, allt som kan skita sig skiter sig. Det är tur man inte är gjord av alltför skört virke. Just nu har jag mest siktet inställt på semestern och en satans plan som behöver följas för att ha allt jobb och annat avklarat tills dess, för semestern är helig. Fem veckor kvar...

Jag behöver nog be Atle om ursäkt för en extremt ohundig vår, han har inte fått mer än lättare aktivering och promenader. Inte ok! Visst, det är såhär de flesta hundar lever sitt liv men som hund i det här hushållet har man rätt att få sina art och rastypiska behov tollgodosedda. Vilket varit under all kritik den senaste tiden. Men det som stör mig mest är att jag inte hunnit promenera/vandra i den omfattning som hade behövts inför sommarens fjällturer. Sånt är nämligen jäkligt tidskrävande och vandringstid har inte funnits. Jag tror dessvärre det är så illa att jag kommer få anpassa och tänka till vilka turer vi kan gå och vilka vi bör avstå p.g.a. för dåliga förberedelser. Jaja, det stora målet är (tredje året gillt...) Norge nästa sommar så det får väl bli vad det blir i år. Jag bara väntar på att jag ska ramla och bryta benet eller nåt, så att det inte heller blir någon fjällvandring. Får se till att bara gå på plan asfalt fram till semestern. Så, nu har jag gnällt klart!

Inga kommentarer: