torsdag 30 december 2010

Hemsideprogram?

Någon som har tips på ett bra och inte dödligt komplicerat hemsideprogram?

Jag ska göra om DogSpirits hemsida p.g.a. att den krånglar för mkt och jag kan inte utforma hemsidan som jag vill. Dessutom blir kvalitén på alla bilder jättedålig när de läggs in. Det mesta strular, så Intellyweb är inget jag rekommenderar!

Jag vill inte hålla på med kodning osv, utan jag vill kunna se framför mig hur allt ser ut. Jag vill inte vara för bergänsad i utformningen, vissa program har bara ett par förvalda mallar och färger som man inte kan ändra så mkt i. Visst kan jag tänka mig att använda en färdig mall men den måste kunna ändras vad gäller utformning och färg. Jag vill inte ha ett gratis program från nätet med massa reklam i.

Jag har hört mycket bra om Frontpage men det finns ju inte längre? Tycker Sitoo http://www.sitoo.com/se verkar riktigt bra... Men svindyrt :( Hemsida 24 http://www.hemsida24.se verkar vara en ok enklare variant. Erfarenheter??

2 kommentarer:

Linn sa...

Mitt intellyweb har också krånglat som bara den, så jag har gjort en liten prel hemsida som jag snart ska göra om till den riktiga, samt ta bort reklamen (kostar drygt 400/år, men då behöver du inte heller något webhotell). Cybersite.se gjorde jag den på. Kolla där, relativt enkelt.

Susann sa...

Tack, jag kollar upp!