onsdag 8 december 2010

Spår i snö

Efter nu fyra dagar med nästan obefintlig träning (känns jättebra inför kvällens freestylekurs) så har jag nu en understimulerad hund här hemma. Så imorse bar det av till skogen för en långpromenad och sedan spår. Det blev bara ett 50m spår eftersom jag misstänkte att det fanns viss risk för köldkramp.

Täppas spanar in mot skogen där spåret ligger.

Han spårade bra och fick hela ansiktet fullt av snö. Ingen köldkramp blev det heller. Det som är bra med att lägga spår i snö är att jag ser exakt var jag gått och jag ser även var andra djur gått, d.v.s. alla korsande spår som jag normalt inte vet var de finns. Han stannade vid ett tillfälle där ett rådjur passerat men efter lite luktande fortsatte han på rätt spår. Trodde det var djupare snö i skogen än det var så nu blir det nog fler spår framöver!


Full fart i snön!

Inga kommentarer: