onsdag 22 december 2010

Julledigt!

Trollet har sovit, sovit och sovit lite till. Men idag har han varit piggare, t.o.m. hjälpt mig julpynta! Höll på att fixa lite när jag hör "klonk, klonk" inifrån varadgsrummet. Kikar in för att se vad som sker och ser Täppas komma släpandes på en 70cm stor tomte med träskor. Han hade tagit ett rejält grepp om tomtens långa skägg och dragit ut tomten på golvet. Det krävdes både en och två övertalningar innan han gick med på att tomten skulle stå upprätt bredvid soffan och inte ruskas till döds på vardagsrumsgolvet...

Bara korta promenader har det blivit men idag blev det faktiskt hela 25min på morgonen, wow :) Sen tar det ju extra lång tid att återhämta sig när han bara får äta minimalt med mat 4 ggr/dag. Först på fredag får jag sakta börja öka på mängden.

Igår var sista kursavslutningen för i år så nu har jag jullov! Privatträning, trimhundar mm. fick jag ställa in, måste ju ta hand om Trollet. Tog med kameran för att fota lite vovvar från kursen men det glömde jag såklart bort. Istället blev det en bild på den fina granen som står i lokalen. Har bara väntat på att t.ex. ett koppel ska fastna i och välta allt, men den har klarat sig!

Tack för alla julkort jag fått från er kursdeltagare, gamla som nya! Julklapp har jag också fått men den står väldigt oöppnad här hemma, det är inte julafton än :)

Inga kommentarer: