söndag 23 januari 2011

Helgen

Trots att det är helg (hmm... hade jag semester också eller??) så har jag jobbat på med bokföring, tagit emot kursanmälningar, planerat kurser mm. mm... Imorgon drar "allvaret" igång igen, slut på semestern.

Men jag har hunnit med annat också. Vi har gått en solig promenad runt Rösjön, en del av slingan runt Rönningesjön mm. Lite diverse-träning har det också blivit även om jag börjar tröttna på all inomhusaktivering, jag vill ut och träna!

Har tränat vidare på "ring på pinne" och nu kan han lägga på den blå ringen riktigt bra så jag har börjat med den gröna som är lite mindre. Han får nog in snitsen där också snart :)
Utgångsställningen har vi också finslipat (fråga mig inte varför men nåt måste ju jycken aktiveras med). Där har jag främst jobbat på att han inte ska hugga fingrarna av mig när han tar sin godis (ett problem som poppat upp p.g.a. den sjukliga hungern) för då hamnar han ur position i ivern. Så jag införde en ny regel, inget avancerat alls men det brukar funka: Försöker han ta sin belöning genom att sträcka sig mot den så försvinner den. Sitter han lugnt kvar tills jag kan ge den i munnen så får han den. Den regeln köpte han snabbt och hela momentet blev genast lugnare :)
Har kört en del uppletande inomhus men han hittar ju fasiken oavsett var jag gömmer så det känns ganska meningslöst, inte blir han trött heller. Jag har gömt uppe i gardinstången och i höga köksskåp men efter ett tag står han nedanför och morrar och viftar på svansen!

Skön stajl...

Inga kommentarer: