fredag 7 januari 2011

Ner i diket...

Idag har jag, Täppas och bilen besökt ett dike. Har aldrig tagit med mig bilen ner i ett dike förut så då var man ju en erfarenhet rikare...

Nä, ärligt talat var det faktiskt inte mina rally-kalle egenskaper det var fel på. Uppfarten från huset upp till den större vägen var bitvis mycket skumt plogad. Trodde poängen med plogning var att få fram vägen, inte täcka halva vägen med en stor snövall och ploga fram diket bredvid?

Men, men, bilen har ju trots allt dubb och fyrhjulsdrift så jag körde i sakta mak... och gled finfint på snedden ner i diket. I med backen men nä, snön sprutade om däcken. Men jag har inte spenderat timmar framför TV'n tittandes på rally-VM utan att lära mig något. Så jag trixade mig upp ur diket *stolt* och backade upp på vägen. Gick ner till huset för att hämta spade och började skotta för att bredda vägen (mission impossible med tanke på hur mycket snö det var). Tillslut kom grannen på sin fyrhjuling, tittade lite skeptiskt på min spade och plöjde sedan undan snön med sin plog. Fritt fram för rally-kalle igen!

Utsikt från tomten

Inga kommentarer: