söndag 16 januari 2011

Huskyn som varg

Nej, jag ska inte skriva om vargjakten, även om det kliar i fingrarna...

Det är väl ingen nyhet att allt man läser i kvällstidningarna inte är sant. Imorse såg jag ett finfint exempel på detta!
Bläddrade mig igenom Aftonbladets hemsida och ser en bild på en varg under en rubrik om vargjakten. Det intressanta med denna bild var dock att "vargen" var av rasen Siberian Husky (ska väl tillägga att de rättat till sin miss nu). Till redigerarens försvar ska kanske sägas att det bara var en huvudbild, dessutom på en husky av racingtyp. Vovven saknade alltså den klassiska teckningen utställningshuskys ofta har i ansiktet. Men att förväxla den med en varg, då krävdes ganska mycket fantasi...
Såna här missar gör det inte direkt lättare för folk att lära sig känna igen en varg och inte förväxla den med vissa hundraser (gråhund, jämte, polara raser mf). Så nu vet ni vilken koll Aftonbladet har på varg! Bara att suga åt sig all info...

Oj, oj, för två år sedan blev jag anfallen av vargen Duro. Hemsk upplevelse...

...och här blir jag ivägdragen av en hel vargflock, hua, hua!

Inga kommentarer: